lördag 13 juni 2009

Lördagen den 13/6


1:a natten i båten vaknade kl 04.00 svensk tid hade svårt att somna om men till slut gick det ändå.
Har nu duschat,väldigt fin anläggning medans jag gick till toaletterna såg jag båtarna ute på redden ligga på sanden snacka om tidvatten, just nu i hamnen är det 1.4 m och det stämmer ganska bra med tideplotter vind 2,2 Knots.

Har snacka med några killar och de skall in till en stor båtaffär och jag får följa med för att se om de har nödraketer samt lite annat smått o gott som slangklämmer mm.

Jag kommer uppdatera sidan senare med lite bilder.

Tyvär är Internet här i hamnen segt med 50 avbrott under 2 min så det går därför inte överföra några bilder, ni får se den live senare :)

xoxo Wasse

Så nu är man hemkommen från båtaffären, har handlat nödraketer,ännu större träpluggar,slangklämmor, radarreflektor,klädeshängare,skruvmejslar samt 1 patron extra till räddningsvästarna.
På vägen hem så körde vi in om liten affär så man kunde handla lite till frukosten det börjar suga i magen nu 12.02 = 13.02 Svensk tid.
Fick höra att denna hamnen också har slussportar som är stängda bara under några timmar har de öppet regleras med Stoppljus Grönt/Rött då gäller det ännu mera planering innan avfärd.

xoxo wasse

1 kommentar:

  1. Tjena Wasse!

    Härligt att höra om den positiva starten på resan. Måtte nu bara välgången hålla i sig under hela rutten. Det låter ju i a f som att du tänkt på det mesta så det går säkert bra.

    Ville bara önska dig lycka till på färden och kanske erkänna att jag är lite avundsjuk på ditt äventyr. Var inom Marstrand i går och kollade på 7 st rätt så häftiga VO 70 som låg där och guppade. Hade ju inte haft något emot att segla med en sån heller..... Dock är nog inte Volvo Ocean Race något för mig - då är nog din rutt mer än väl!

    Som sagt, önskar dig och din besättning en härlig seglats.

    /Jonas

    SvaraRadera