fredag 12 juni 2009

12/6


Resan startade riktigt bra Maria körde ner mig, när jag anlände till London/Gatwick så var det bara ta tåget ner till Pourtsmouth SouthSea tag lite drygt en timme, Taxi från stationen 8 £ framme vid Southsea Marina men egentligen skulle jag ha hoppat av 1 hållplats tidigare då det är närmare Stratton eller något liknande.

Vid ankomst till marinan så presenterade jag mig och jag var väntad och fick nycklarna till båten.

Gick ner till den lokala 7/11 och handlade lite vatten, rengörings saker och givetvis Strongbow "Engelsk cider" jag det blev ju förstås vatten också.

Har rengjort toaletten, kylen sittbrunnen samt satt upp sittbrunnskapellet det är ungefär vad man har hunnit med idag men imorgon kommer ju det en nya dag. vid skrivande stund så har hamndjupet sjunkit till 1,4 m i hamnen och larmet började tjuta. blåser 6,3 något har inte blivit klok ifall det är m/s eller miles något men det löser sig blåser inte mycket enligt min mening.



Och här sitter kaptenen



Snart blir det bingen vi höres imorgon xo xo



/Wasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar